مولتی ویتامین بارداری

بهترین مولتی‌ ویتامین بارداری حاوی مقدار مناسبی مواد مغذی است که نیاز مادر و جنین را در دوران بارداری برطرف می کند. تغذیه و مصرف مولتی ویتامین یکی از مهم‌ترین مسائل در زمان حامگی است. مصرف سه ماده مغذی ید، اسید فولیک و آهن در طی دوران بارداری ضروری است. یکی دیگر از ویژگی های یک  مکمل بارداری مناسب، سایز مناسب قرص برای بلع آسان و تعداد دفعات مصرف آن در روز می باشد.

همچنین اگر تغذیه خانم‌های باردار صحیح نباشد، مشکلاتی مانند زایمان زودرس و نقایص در نوزاد را به دنبال دارد.

 به‌عنوان‌مثال کمبود فولیک اسید در دوران حاملگی موجب نقایص لوله عصبی جنین می‌شود. همچنین کمبود ید در طی دوران بارداری عوارض جبران ناپذیری همچون عقب افتادگی ذهنی جسمی (کرتینیسم) را به همراه خواهد داشت.

تغذیه مناسب پیش از اقدام به بارداری در سلامت مادر و جنین نقش بسزایی دارد. بهترین زمان مصرف فولیک اسید سه ماه قبل از حاملگی است، زیرا لوله عصبی جنین در 28 روز ابتدایی لقاح تشکیل می‌گردد و در بسیاری از موارد فرد از حاملگی خود بی اطلاع است. مصرف مولتی ویتامین بارداری در تمامی افرادی که در سنین باروری هستند یا قصد بارداری دارند توصیه می‌گردد. بعضی از مواد مغذی مانند کلسیم به رشد استخوانی مناسب جنین کمک کرده و از بروز پوکی استخوان در مادر جلوگیری می‌کند.

درباره محصول " یدوناتال ایکس مارت "

در این ویدئو با جزئیات بیشتری از محصول ” یدوناتال ” آشنا می‌شوید و شما میتوانید با داشتن اطلاعات بیشتری از ویژگی های محصول تصمیم به مصرف مکمل ” یدوناتال ” نمایید.

یدوناتال چیه و از چه موادی تشکیل شده

دوران بارداری و شیردهی از حساس ترین دوران زندگی است که کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند عواقب جبران ناپذیری برای مادر و جنین یا نوزاد داشته باشد. در این دوران تامین نیازهای تغذیه ای فرد باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سوءتغذیه یکی از مشکلاتی است که تاثیر عمیقی بر سلامت دوران بارداری دارد و همچنین سلامت مادر و جنین را در سال های پس از تولد تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، استفاده از  مکمل های غذایی قبل از تولد در دوران بارداری و شیردهی بسیار مهم است. مولتی ویتامین بارداری یدوناتال یک مکمل غذایی دوران بارداری است که به رفع نیازهای تغذیه ای در دوران بارداری، بارداری و شیردهی کمک می کند.

مردم درباره یدوناتال چی میگن

واقعا تجویزش برای خانم‌های باردار لازمه، برای تامین نیازهای اون دوران
لیلا
5/5
تو بارداری اولم پریناتال نخوردم همش احساس خستگی می کردم و لاغر شدم، مخصوصا صورتم.توی بارداری دومم این یدوناتال رو مصرف کردم، استخون درد نداشتم، صورتم هم صاف و شاداب موند و احساس خستگی هم نکردم، عالی بود.
سمیرا
5/5
خیلی راضی‌ام، علتش هم تهوع‌هامه، از وقتی یدوناتال رو خوردم خیلی کم شده
پروفایل
پارسایی
5/5

همین حالا خرید کنید

خرید مکمل یدوناتال ایکس مارت از داروخانه های معتبر با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا

بهترین مولتی ‌ویتامین بارداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از لذت‌بخش‌ترین دوران در طول زندگی برای خانم‌ها، دوران بارداری است. در این دوره داشتن تغذیه مناسب و حفظ وزن در محدوده نرمال بسیار مهم است. در این دوران به جهت افزایش نیازهای تغذیه‌ای مادر و جنین، داشتن یک رژیم بارداری کامل و جامع به همراه مصرف مولتی ویتامین بارداری توصیه می‌گردد.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در طی دوران بارداری عوارض جبران ناپذیری بر سلامت مادر و جنین به همراه دارد. لذا برای پیشگیری از این خطرات احتمالی، مصرف مولتی ویتامین بارداری بسیار ضروری است.

نکاتی که هنگام خرید مولتی ویتامین بارداری باید به آن توجه کنید

  1. مولتی ویتامین بارداری را انتخاب کنید که در حد امکان، حاوی 100 درصد نیاز روزانه شما به مواد مغذی باشد. برخی از مواد مغذی مانند کلسیم به دلیل حجم بالایی که دارد را نمی‌توان به طور کامل وارد مولتی ویتامین‌ها کرد. میزان منیزیم و پتاسیم برای جلوگیری از تداخل با داروهای دیگر، پایین نگه داشته می‌شود. به همین دلیل، این مواد مغذی را باید از طریق مواد غذایی مناسب به بدن برسانیم. توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه ویتامین‌هایی چون E، D، A و K می‌تواند به بدن آسیب جدی برساند.
  2. میزان نیاز به مواد مغذی مختلف به جنسیت و سن هم بستگی دارد. به عنوان مثال زنان قبل از یائسگی به اهن بیشتر و افراد مسن به کلسیم، ویتامین D و B6 نیاز دارند.
  3. برای این که بدن شما عملکرد خوب و درستی داشته باشد، باید به اندازه کافی ریز مغذی به آن برسانید. علاوه بر مواد مغذی شناخته شده مانند ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم، یک مولتی ویتامین بارداری خوب شامل موارد زیر است:
    • تیامین، ربوفلاوین و نیاسین
    • B6، B12 و فولات
    • کلسیم، منیزیم، سلنیم و زینک
    • ویتامین‌های A ( از جمله بتا کاروتن)، E و K
    • ویتامین D2 یا D3

مولتی ویتامین بارداری ایرانی

قرص مولتی ویتامین یدوناتال ایکس مارت در بسته‌های 60 عددی عرضه می‌شود و ساخت ایران است. ویتامین‌های مختلف، ید و آهن از جمله مواد معدنی هستند که مادر در طول دوره بارداری به آن‌ها نیاز مبرم دارد. کمبود آهن باعث ایجاد مشکل در سیستم عصبی شده و کمبود ید می‌تواند باعث اختلال در رشد جنین شود. قرص پریناتال شرکت ایکس مارت تمامی این مواد را برای بدن تامین می‌کند.

اهمیت تغذیه در بارداری

اهمیت تغذیه در بارداری

در زمان حاملگی و شیردهی مصرف منابع حاوی امگا 3، به دلیل وجود EPA  و DHA به سلامت بینایی و رشد مناسب مغز جنین کمک می‌کند. یکی از منابع غنی امگا 3، ماهی می‌باشد. ولیکن در بسیاری موارد ماهی ها به جیوه آلوده می باشند؛ از این رو پزشکان برای پایین آوردن این ریسک، مصرف مکمل امگا 3 را  به جای مصرف ماهی تجویز می نمایند.

دوران بارداری یکی از مراحل خیلی مهم در زندگی است که در سلامت و رشد جنین و نوزاد تاثیر بسزایی دارد.

تغذیه در بارداری، اهمیت بسیاری برای مادر و جنین دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

نقش تغذیه در سلامت مادر و جنین

تغذیه مناسب در تکامل مغز جنین، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مانند نقص لوله عصبی و افزایش وزن نوزاد موثر است. همچنین از ابتلا مادر به بیماری‌هایی مانند کم خونی، دیابت بارداری، تهوع، خستگی و زایمان زودرس جلوگیری می‌کند. افرادی که در سن کمتر از 19 سالگی باردار شوند یا حاملگی دوقلویی یا چند قلویی و رژیم گیاه خواری دارند، بطور کلی بارداری پر خطری دارند و توصیه می شود تحت نظر پزشک قرار گیرند. مصرف مولتی ویتامین بارداری در کنار تغذیه مناسب، تضمین کننده سلامت مادر و جنین می‌باشد.

نقش تغذیه مادر بر روی هوش جنین

تغذیه مناسب در بارداری بر روی هوش و ذکاوت جنین تأثیر بسیاری دارد که مصرف مواد مغذی ذیل را پیشنهاد می‌کنیم:

کشمش، مویز، گردو، بادام و پسته

گوشت، سبزیجات و جگر

ماهی، میگو، ماهی سالمون و انواع سبزیجات

برای آشنایی با مراحل تکامل جنین، روی لینک کلیک کنید.

ویتامین‌های مورد نیاز در دوران بارداری

ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری

فولیک اسید

فولیک اسید یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز در طی بارداری می‌باشد. این ویتامین به تشکیل مناسب لوله عصبی جنین کمک کرده و ریسک مشکلاتی همچون نقایص لوله عصبی (Spina bifida and anencephaly)  را کاهش می‌دهد. فولیک اسید به نام فولات یا ویتامین B9 نیز معروف است. اسید فولیک، به ساختن گلبول قرمز در بدن کمک می‌کند که این عامل از ابتلا به کم خونی جلوگیری می‌کند. در صورت عدم مصرف فولیک اسید در بارداری، ممکن است عوارضی مانند زایمان زودرس، نقایص لوله عصبی جنین، کم خونی و کاهش وزن نوزاد در بدو تولد پیش آید. اسید فولیک یکی از ضروری‌ترین ترکیبات موجود در یک مولتی ویتامین بارداری می‌باشد.

آهن

خانم‌های باردار دو برابر حالت طبیعی به آهن نیاز دارند که اگر در زمان حاملگی آهن را به ‌اندازه کافی دریافت نکنند، دچار فقر آهن و کم خونی خواهند شد. کمبود آهن علاوه بر بروز کم خونی در مادر، موجب آسیب های جدی بر مغز جنین نیز می‌گردد.

ویتامین D

ویتامین D  به جذب بهینه کلسیم کمک می‌کند و  در رشد استخوان و دندان جنین موثر است. این ویتامین موجود در ترکیبات مولتی ویتامین بارداری، در تقویت سیستم ایمنی موثر است و در پیشگیری از دیابت بارداری نقش دارد.

ویتامین A

این ویتامین به تقویت بینایی و رشد مناسب بافت‌های بدن کمک می‌کند. ولیکن در دوران بارداری مصرف بیش از حد ویتامین A موجب نقایص مادرزادی در جنین می‌گردد؛ برای همین بهتر است از پیش ساز ویتامین A  (بتاکاروتن) استفاده شود.

ویتامین E و C

این ویتامین‌ها یک نوع آنتی‌اکسیدان قدرتمند به شمار می‌آیند که از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. ویتامین C در افزایش تولید کلاژن، بهبود جذب آهن و تقویت سیستم ایمنی موثر است.

روی

یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز در زمان حاملگی روی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در وزن گیری جنین نقش دارد. در طی دوران بارداری به دلیل افزایش رشد و تقسیم‌های سلولی مکرر، مصرف روی اهمیت دارد. بنابراین روی یک عنصر ضروری در مولتی ویتامین بارداری می‌باشد.

ویتامین B12

این ویتامین به سلامت دستگاه عصبی کمک کرده و در تولید نورون‌ها و تشکیل میلین ( محافظ غشا اعصاب) نقش دارد. یکی دیگر از عملکردهای ویتامین B12 تشکیل مناسب گلبول‌های قرمز خون می‌باشد، که به این واسطه در پیشگیری از کم خونی موثر است.

ید

ید یک ماده معدنی ضروری جهت حفظ سلامت غده تیروئید و تولید هورمون‌های مرتبط می‌باشد. این عنصر به رشد مناسب مغز جنین، تولید هورمون‌های تیروئید کمک می‌کند. کمبود ید در بدن خانم‌های باردار، موجب عقب افتادگی جسمی ذهنی جنین و اختلالات تیروئیدی مانند کم کاری  تیروئید در بارداری می‌گردد.

ویتامین B6

در متابولیسم گلوکز، تولید گلبول‌های قرمز خون و عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد و همچنین به کاهش حالت تهوع در دوران بارداری کمک می‌کند.

بهترین مولتی ویتامین بارداری، مکملی است که حاوی مقدار کافی از سه ماده مغذی ید، فولیک اسید و آهن باشد.

مکمل‌های بارداری را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید مولتی ویتامین بارداری به ان توجه کنید، محلی است که از آن خرید می‌کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، داروخانه‌های انلاین زیادی در زمینه پخش دارو فعالیت می‌کنند و انواع مکمل بارداری را می‌توانید به صورت انلاین از این داروخانه‌ها تهیه کنید.

نیکان فارما داروخانه انلاینی است که  تحت نظر شرکت نیکان فارمد مهر اداره می‌شود. در این داروخانه می‌توانید انواع مکمل بارداری را بررسی کرده و بخرید.

درخواست مشاوره

برای در یافت مشاوره تخصصی، درخواست خود را به صورت کامل به همراه مشخصات وارد کنید تا کارشناسان نیکان فارمد مهر پس از بررسی درخواست با شما تماس حاصل نمایند. همچنین شما میتوانید با شماره گیری صدای مشاور از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

021-58201

مادر باردار در دوران بارداری خود باید چه مواد غذایی را مصرف کند؟

مواد غذایی دوران بارداری

پروتئین

 پروتئین برای حفظ بافت بدن مادر و رشد جنین، تشکیل شدن جفت، خون و مایع در اطراف جنین ضروری است. پروتئین در گوشت قرمز، ماهی، ماست، مرغ، پسته، بادام، گردو، فندق، شیر، حبوبات و تخم‌مرغ موجود است. همچنین ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین و امگا 3 است.

کربوهیدرات

کربوهیدرات سهم بسیار مهمی در تولید انرژی بدن دارد. منابع مختلف کربوهیدرات میزان هضم متفاوتی دارند و تاثیر آنها بر قند خون و سطح انسولین نیز متفاوت است.

مواد غذایی همچون برنج، نان سفید و سیب زمینی منجر به افزایش یا افت ناگهانی در قند خون می‌شوند.

رژیم غذایی با فیبر بالا، موجب بهبود یبوست، کاهش کلسترول خون و تنظیم قند خون می‌گردد و در بارداری بسیار مطلوب است.

چربی

چربی برای تکامل مغز کودک بسیار مهم است؛ زیرا شامل اسیدهای چرب مانند امگا 3 و عنصرهای تشکیل دهنده مغز است. مادران باردار باید خوراکی‌هایی مانند دانه‌ها و روغن‌های گیاهی همچون گردو، لوبیا و روغن‌زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهند. در طول بارداری سطح اسید های چرب ضروری کاهش می‌یابد از این رو مصرف مکمل‌های امگا3 در این دوران توصیه می‌شود.

همانطور که در بالا اشاره گردید، مصرف درشت مغذی هایی همچون پروتئین، کربوهیدرات و چربی جهت تامین انرژی و رشد مناسب بافت‌ها حائز اهمیت است. در کنار درشت مغذی‌ها، مصرف ریز مغذی‌ها ( ویتامین‌ها و مواد معدنی) باعث رشد و تکامل مناسب جنین و تامین مواد مغذی مورد نیاز مادر می‌گردد. مولتی ویتامین بارداری به تامین مواد مغذی این دوران کمک می‌کند.

عوارض کمبود مواد مغذی در زنان باردار

عوارض کمبود مواد مغذی در دوران بارداری

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران بارداری منجر به بروز مشکلاتی در سلامت مادر و جنین می‌شود. این عوارض شامل پره اکلامپسی (پارگی کیسه آب)، کاهش رشد جنین، نرمی استخوان، اختلال در رشد نوزاد و زایمان زودرس یا سقط‌جنین می‌شود.

کمبود فولیک اسید و آهن منجر به نقایص لوله عصبی جنین، زایمان زودرس، کم‌خونی و وزن کم هنگام تولد می گردد. کمبود امگا 3 ممکن است عوارضی مانند ایجاد آلرژی، آسم، پرخاشگری، پیش فعالیت عصبانیت بعد از زایمان در کودک ایجاد کند. کمبود ید، سبب کاهش رشد جنین و سقط‌جنین می‌شود. مصرف مولتی‌ ویتامین بارداری می‌تواند از این خطرات به‌خوبی جلوگیری کند.

اسید فولیک قبل از دوران بارداری و حین آن

بسیاری از مشکلات نارسایی رشد در 3 الی 4 هفته اول بارداری رخ می‌دهند و وجود فولات در بدن در این دوره برای رشد مغز و نخاع جنین اهمیت فراوانی دارد.

اگر قبل از بارداری با پزشک مشورت کرده باشید، احتمالا شروع مصرف قرص فولیک اسید را از قبل شروع بارداری به شما پیشنهاد کرده است. متخصصان یشنهاد می‌دهند از یک ماه قبل از بارداری تا شروع و اتمام بارداری، روزی یک عدد مولتی ویتامین بارداری حاوی فولیک اسید مصرف کنید.

مزایای استفاده از قرص مولتی ‌ویتامین بارداری

مولتی‌ ویتامین بارداری مکمل انواع ویتامین است که با مصرف آن از عوارض مختلفی مانند کم‌خونی ناشی از فقر آهن، زایمان زودرس، مرگ‌ومیر، سقط‌جنین، آسم، آلرژی، کاهش رشد جنین، نقص در سیستم عصبی، نقص در مغز و نخاع، نرمی استخوان، پره اکلامپسی، حالت تهوع و… جلوگیری می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص مولتی ‌ویتامین بارداری

خانم‌ها باید چند ماه قبل از حاملگی و حتی در زمان شیردهی آن را مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف مکمل بارداری سه ماه پیش از اقدام به بارداری است. به‌عنوان‌مثال روزانه 400 تا 800 میلی‌گرم اسیدفولیک در زمان پیش از حاملگی و در زمان حاملگی از عوارضی مانند نقص سیستم عصبی و مغزی جنین جلوگیری خواهد کرد. مصرف مولتی ویتامین بارداری به عنوان یک مولتی مینرال روزانه، در طی دوران پیش از بارداری، بارداری و شیردهی قابل استفاده است.

کلام آخر

ازآنجایی‌که تغذیه مناسب در دوران حاملگی بر روی رشد، سلامت مادر و جنین تأثیر بسیار زیادی دارد، لذا باید به تغذیه در این دوران اهمیت داد تا مادر و جنین به عوارض ناشی از کمبود و فقر مواد مغذی دچار نشوند.

 برای تأمین ویتامین‌های مختلف در دوران بارداری استفاده از مولتی ‌ویتامین بارداری بهترین راهکار است که از بسیاری از بیماری‌ها مانند کم‌خونی، پره اکلامپسی، نرمی استخوان و… جلوگیری می‌کند. نکته مهم این است که مصرف مکمل بارداری باید در زمان شیردهی نیز ادامه داشته باشد و همچنین به نوزاد نیز قطره مولتی ‌ویتامین داده شود.

مکمل یدوناتال ایکس مارت

برای شناخت بیشتر محصول و مشاهده جزئیات آن میتوانید از لینک زیر به صفحه محصول " یدوناتال " منتقل شوید.
یدوناتال

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین بارداری علاوه بر ویتامین‌های مورد نیاز، دارای موادی چون فولیک اسید و ید هم هست که به رشد جنین در چند ماهه اول بارداری کمک می‌کند.

مصرف مولتی ویتامین بارداری به خصوص در چند ماه اول و حتی یک ماه قبل از بارداری لازم و ضروری است. زیرا بدن نوزاد تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از بدن مادر می‌گیرد و در اکثر مواقع رژیم‌های غذایی روزانه قادر به تامین این مواد مغذی نیستند.

پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد بارداری دارید، از یک ماه قبل از بارداری، مولتی ویتامین بارداری مصرف کنید. برخی از متخصصان پیشنهاد می‌دهند حتی در صورتی که قصد بارداری ندارید هم ویتامین بارداری مصرف کنید.

با وجود اهمیت سید فولیک برای رشد جنین و سلامت مادر، مصرف زیاد آن باعث اختلال در رشد و بروز بیماری‌های چون اتیزم، اسم و سرطان می‌شود.

منتخب مقالات ریزش مو

بهترین مقالات با موضوع ریزش مو را در اینجا بخوانید

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

021-58201

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن