جلوگیری از ریزش مو

موی سر همه ما همواره در حال ریختن و رشد دوباره است. این مسئله زمانی ریزش مو نامیده می‌شود که شمار موهای ازدست‌داده از حد خاصی بیشتر رود. هنگامی که توازن بین ریزش مو و رشد دوباره آن به هم بخورد، فرد دچار کم‌مویی یا کچلی می‌شود. پزشکان پوست و مو اعتقاد دارند ریزش 50 تا 100 تار مو در هر شبانه‌روز طبیعی است. اما اگر تعداد موهای جداشده بیش از این تعداد باشد، فرد با بیماری ریزش مو روبه‌رو شده است. راه‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد شده که رابطه مستقیم با دلیل ریزش موی افراد دارد.

جلوگیری از ریزش مو راه‌های بسیار و متفاوتی دارد. نخستین قدم برای اینکه بدانید برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد این است که دلیل ریزش موی خود را بدانید. گاهی شناخت عوامل مختلف در ریزش مو آسان، و گاهی نیز کمی دشوار است. اما این کار با شناخت سبک زندگی بیمار، رژیم خوراکی معمول او، سلامتی بیمار، داروهای مصرفی فرد و آزمایش‌های پزشکی امکان‌پذیر است.

شناخت دلیل اصلی ریزش مو مهم‌ترین راه جلوگیری ریزش مو است. بسیاری از بیماری‌ها و کمبودهای ویتامین بدن را می‌توان درمان کرد. البته برای موارد مانند ریزش موی ژنتیک تاکنون راه درمانی شناخته نشده است. این‌گونه افراد باید از راه‌های دیگری بی‌مویی و طاسی خود را درمان کنند.

با ما همراه باشید تا بدانیم برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

جلوگیری از ریزش مو

درباره محصول هیرونیک

در این ویدئو با جزئیات بیشتری از محصول هیرونیک آشنا می‌شوید و شما میتوانید با داشتن اطلاعات بیشتری از ویژگی های محصول تصمیم به مصرف مکمل هیرونیک نمایید.

هیرونیک چیست و از چه موادی تشکیل شده

مکمل هیرونیک

مصرف مکمل هیرونیک می تواند فولیکول مو شما را تقویت کرده و از آسیب محافظت کند. مکمل هیرونیک بهترین مکمل موجود در بازار برای ریزش مو است زیرا مواد تشکیل دهنده آن در تقویت فولیکول های مو تخصصی است. مکمل های هیرونیک حاوی روی، بیوتین، B5، B6  و کوکوتین هستند. مکمل هیرونیک با فرمول خاص خود بهترین قرص برای ریزش مو است.

مردم درباره هیرونیک چی میگن

من ریزش مو داشتم حدود ۳ هفته است که دارم هیرونیک رو مصرف میکنم احساس میکنم ریزش موهام خیلی کم شده دوبسته ی بعدی رو هم سفارش دادم
پروفایل
الهه نظری
5/5
سه ماه هیرونیک رو مصرف کردم خیلی راضی بودم و برای همسرم هم تهیه کردم به همه اطرافیان هم پیشنهاد دادم
پروفایل
فرناز
5/5
باورم نمیشه بعد از مصرف هیرونیک ریزش موهام خیلی کم شده، دیگه صبح ها که از خواب پامیشم، بالشتم پر از مو نیست
رضا شاکری
5/5

همین حالا خرید کنید

خرید مکمل هیرونیک از داروخانه های معتبر با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا

چه چیزی باعث ریزش مو می‌شود؟

عوامل بسیاری می‌توانند علت ریزش مو باشند که بد نیست نگاهی به مهم‌ترین آنها داشته باشیم:

● عوامل ژنتیکی

عوامل ژنتیکی باعث طاسی یا کم‌مویی در زنان و مردان می‌شود. در طاسی با الگوی زنانه یا مردانه، موهای بخشی از سر به‌طور کامل می‌ریزد یا کم‌پشت می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش موی ژنتیکی می‌توان بر اساس تجویز پزشک، از داروهایی مانند ماینوکسیدیل استفاده کرد.

● استفاده بیش از حد ویتامین A

گاهی اوقات مصرف بی‌رویه ویتامین A باعث ریزش مو می‌شود.

در این‌گونه موارد، برای جلوگیری از ریزش مو باید مقدار این ویتامین در بدن متعادل شود.

● کمبود ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن

کمبود پروتئین

کمبود پروتئین یکی از دلایل ریزش مو در بسیاری از زنان و مردان است.

برای جلوگیری از ریزش مو که به دلیل کمبود پروتئین به وجود آمده، بسیار آسان است. استفاده درست و به‌اندازه از گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات می‌تواند کمبود پروتئین را در بدن شما جبران کند.

کم‌خونی

یکی از علت‌های اصلی ریزش مو در بین بسیاری افراد، و به‌ویژه در زنان جامعه ما، کم‌خونی ناشی از کمبود آهن است.

برای درمان فقر آهن راه‌های مختلفی پیش روی شما است. خوردن خوراکی‌های طبیعی دارای آهن و مکمل‌های آهن از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از ریزش مو در اثر کم‌خونی است.

کمبود ویتامین‌های گروه B

نرسیدن انواع ویتامین B کافی به بدن هم یکی از عوامل ریزش مو است. ویتامین B در موادی مانند هویج، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و سویا دیده می‌شود.

برای اینکه در چنین مواردی چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم، دو راه دارد. راه نخست بهره‌گیری از مواد طبیعی دارای ویتامین B است. دومین راه استفاده از قرص‌های ویتامین B با تجویز پزشک است.

● بارداری

بارداری و زایمان یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو در مادرانی است که صاحب کودک می‌شوند و پیش‌تر به آن اشاره شد.

● تغییرات هورمونی

حاملگی، یائسگی و برخی بیماری‌ها با به هم زدن تعادل هورمونی بدن می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

بهترین راه‌های جلوگیری از ریزش مو در این‌گونه موارد دارویی است و برای تجویز آن باید به پزشک مراجعه کنید.

● استرس و افسردگی

استرس و افسردگی عامل بسیاری از بیماری‌ها، از جمله ریزش مو است. برخی افراد در این‌گونه مشکلات روانی، درگیر عملکردهای مختلفی مانند کشیدن یا کندن مو می‌شوند. برخی دیگر نیز دچار بیماری‌هایی می‌شوند که منجر به ریزش مو در آنها می‌شود.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای درمان استرس ارائه شده است که از میان آنها می‌توان به یوگا و مدیتیشن اشاره کرد. پیاده‌روی و گذراندن وقت در طبیعت هم می‌تواند در رفع استرس موثر باشد.

استرس و افسردگی و ریزش مو

● کم کردن سریع وزن

یکی از دلایل رایج ریزش مو در افراد، کاهش سریع وزن است. این مسئله بدن را دچار کمبودهایی می‌کند که یکی از نتیجه‌های آن ریزش مو است.

جلوگیری از ریزش مو که در نتیجه رژیم‌های لاغری اتفاق می‌افتد، می‌تواند با مصرف مکمل‌های خوراکی متوقف شود. راه دیگر آن هم کاهش وزن تدریجی و زیر نظر پزشک متخصص تغذیه است.

● استفاده نادرست از وسایل پیرایش و آرایش مو

بستن موها به روش‌های نادرست، کشیدگی مو و استفاده بی‌رویه از سشوار و اتوی مو در مدت‌زمان طولانی هم می‌تواند عامل ریزش مو باشد.

جلوگیری از ریزش مو در چنین مواردی، با استفاده کمتر از سشوارها و اتوهای داغ، و همچنین خودداری از بستن نامناسب موی سر امکان‌پذیر است.

● آسیب‌های جسمی

بسیاری از آسیب‌های جسمی و حادثه‌ها، مانند تصادف رانندگی و عمل جراحی هم می‌توانند باعث ریزش موقت موی سر شوند.

خبر خوب این است که مدتی پس از درمان این آسیب‌ها، رویش موها به حالت عادی خود برمی‌گردند.

● بیماری‌های مختلف

کم‌کاری تیروئید

کم‌کاری تیروئید باعث کمبود هورمون TH در بدن می‌شود. کمبود این هورمون هم از عوامل اصلی ریزش موی سر است.

کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است. درمان این بیماری باعث جلوگیری از ریزش مو در بیماران می‌شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این بیماری نیز یکی از بیماری‌های هورمونی است که عوارض مختلفی، از جمله ریزش مو را به دنبال دارد.

برای جلوگیری از ریزش مو در این بیماری، باید داروهایی مانند داروی ضدبارداری، البته با تجویز پزشک مصرف شود.

بیماری آلوپسی

بیماری آلوپسی با ریزش منطقه‌ای موی سر، باعث کم‌پشتی یا کچلی در بخش یا بخش‌هایی از سر می‌شود. انواع مختلفی از بیماری آلوپسی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به آلوپسی آره آتا، آلوپسی توتالیس و آلوپسی یونیورسالیس اشاره کرد.

راه‌های مختلفی برای درمان بیماری آلوپسی وجود دارد که مسیر همه آنها از کلینیک پزشکان متخصص یا کلینیک‌های زیبایی می‌گذرد.

بیماری لوپوس

بیماری لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است که ریزش مو یکی از عوارض آن است. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم حمله می‌کند و آنها را نابود می‌کند.

تنها راه درمان این بیماری و جلوگیری از ریزش مو معالجه پزشکی است.

● بالا رفتن سن:

بالا رفتن سن هم یکی از عوامل موثر در ریزش مو است.

تاکنون درمان خاصی برای این مورد شناخته نشده است. پیشگیری در این مورد بهترین درمان است.

● کم شدن آب بدن:

کم شدن آب بدن با خشکی موی سر همراه است و می‌تواند باعث ریزش مو شود.

برای جلوگیری از ریزش مو در اثر کم‌آبی، مرتب آب بنوشید.

● عوارض استفاده از داروها

شیمی‌درمانی

داروهای شیمی‌درمانی باعث ریزش مو می‌شوند. افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، موی بدن خود را هم از دست می‌دهند.

پس از پایان شیمی‌درمانی و توقف داروهای آن، بدن کم‌کم به حالت قبل برمی‌گردد و موها دوباره رشد می‌کنند.

مصرف زیاد داروهای بدن سازی

مصرف بی‌رویه استروئیدها هم عامل ریزش مو است.

کم کردن استفاده از این داروها یا قطع آنها می‌تواند باعث جلوگیری از ریزش مو شود.

● کشیدن سیگار

کشیدن سیگار هم یکی از عوامل موثر در ریزش موی سر است.

ترک سیگار تنها راه جلوگیری از ریزش مو، در اثر کشیدن سیگار است.

درخواست مشاوره

برای در یافت مشاوره تخصصی، درخواست خود را به صورت کامل به همراه مشخصات وارد کنید تا کارشناسان نیکان فارمد مهر پس از بررسی درخواست با شما تماس حاصل نمایند. همچنین شما میتوانید با شماره گیری صدای مشاور از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

021-58201

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم و سلامت مو را بهبود ببخشیم؟

با داشتن یک روتین مراقبت از مو، راه‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. اما نکته مهم این است که ابتدا باید دلیل اصلی ریزش موی شما مشخص شود. با شناخت دلیل اصلی ریزش مو، نوبت درمان آن هم می‌رسد. در ادامه مهم‌ترین دلایل ریزش مو و درمان هریک را برای شما توضیح داده‌ایم.

برای بهبود بخشیدن به سلامت مو به چند نکته اصلی توجه کنید. تغذیه مناسب و سرشار از مواد مورد نیاز پوست و مو داشته باشید. به پوست سر و رطوبت موهای خود توجه کنید و آنها را در معرض اتو و سشوارهای داغ قرار ندهید. از شست‌وشوی زیاد موها خود خودداری کنید و آب زیادی بنوشید.

چگونه از ریزش مو در زنان جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری ریزش مو در زنان ابتدا باید دلیل ریزش موی زنان شناخته شود. برخی از دلایل ریزش مو در زنان به‌طور کامل قابل درمان است. از این‌گونه علت‌های ریزش مو می‌توان استرس، کمبود ویتامین و بارداری را نام برد. البته بعضی از انواع ریزش مو در زنان قابل‌درمان نیست، اما پزشکان به کند کردن روند آن ‌می‌پردازند. از این نوع دلایل ریزش مو می‌توان به ریزش مو در اثر بالا رفتن سن اشاره کرد.

چگونه از ریزش مو در مردان جلوگیری کنیم؟

مهم‌ترین گام برای جلوگیری از ریزش مو در مردان، شناخت دلیل یا دلیل‌های اصلی ریزش موی مردان است. دلایل ریزش مو در مردان هم مانند ریزش مو در زنان متفاوت است. این دلیل‌ها می‌تواند کمبود ویتامین و پروتئین، اضطراب و استفاده از داروها باشد که که درمان ریزش مو در بسیاری از این موارد امکان پذیر است. البته تاکنون راهی برای جلوگیری از ریزش مو به‌دلیل ارثی و ژنتیک در مردان پیدا نشده است.

ریزش مو در مردان

چگونه از ریزش مو پس از بارداری جلوگیری کنیم؟

ریزش مو پس از زایمان به دلایل مختلفی در بدن زنان اتفاق می‌افتد که کمبود ویتامین‌ها، کلسیم و فقر آهن از مهم‌ترین موارد آن است. اینکه پس از بارداری چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم راهکارهای مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها تغذیه مناسب و در کنار آن استفاده از مولتی ویتامین مو است. تغذیه مناسب بهترین راه برای برطرف ساختن کم‌خونی و رساندن ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم به بدن زنان است. البته اگر با تغذیه مناسب و سرشار از کلسیم، آهن و ویتامین‌های مختلف ریزش مو متوقف نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان های خانگی برای ریزش مو

روش‌های مختلفی در درمان‌های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان شناخته شده است. از میان این درمان‌ها به روش‌های مختلفی می‌توان اشاره کرد:

● استفاده از ماسک‌های مختلف مو و کف سر

در درمان‌های خانگی از ماسک‌های مختلفی برای تقویت مو و کف سر، و جلوگیری ریزش مو استفاده می‌شود. چرب کردن موها و کف سر با روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن سیاه‌دانه، روغن بنفشه و روغن آرگان از نمونه این درمان‌ها هستند. بهره بردن از ماسک‌هایی مانند لبو، دارچین، شیرین بیان، عسل، شنبلیله، آب پیاز، آب لیمو، حنا، جنسینگ، سرکه سیب، ماست، آب برنج، توت‌فرنگی و آلوئه ورا هم از درمان‌های مفید خانگی هستند.

● خوراکی‌های مختلف

خوردن مواد مختلفی مانند اسفناج، ماهی و کشک هم از جمله درمان‌های خانگی به شمار می رود.

● ماساژ پوست سر

درمان خانگی ریزش مو

یکی از درمان‌های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو ماساژ پوست سر است. این کار خون را در پوست سر به جریان انداخته و رشد موها را بیشتر و بهتر می‌کند.

مکمل هیرونیک

برای شناخت بیشتر محصول و مشاهده جزئیات آن میتوانید از لینک زیر به صفحه محصول هیرونیک منتقل شوید.

سوالات متداول

در بسیاری موارد می‌توان ریزش مو را به‌صورت طبیعی برطرف کرد. البته برای برخی موارد مانند دلایل ژنتیکی هم تاکنون راه درمانی شناخته نشده است.

راه‌های درمان قطعی برای بسیاری از انواع ریزش مو وجود دارد. پس به‌طور قاطع می‌توان پاسخ مثبت به این پرسش داد.

اگر پیشگیری از ریزش مو با استفاده از مواد خوراکی و تقویتی، و در صورت استفاده از داروها، زیر نظر پزشک انجام شود، بی‌خطر است. در صورتی جلوگیری از ریزش مو می‌تواند خطری برای افراد به همراه داشته باشد که بدون نسخه پزشک از انواع داروهای شیمیایی و مکمل‌ها استفاده شود.

سه ماه زمان معقولی برای دیدن نتیجه خوردن مکمل‌های خوراکی در جلوگیری از ریزش مو است. البته پس از آن هم نباید استفاده از مکمل‌های خوراکی قطع شود. مواد مورد نیاز بدن باید از راه خوراکی‌های مختلف به بدن برسد.

استفاده از روغن‌های مفیدی مانند روغن آرگان، روغن بادام تلخ و روغن زیتون در تقویت ساقه و ریشه مو موثرند. این روغن‌ها از شکنندگی مو جلوگیری می‌کنند و بر رویش موی جدید تأثیرگذارند.

منتخب مقالات ریزش مو

بهترین مقالات با موضوع ریزش مو را در اینجا بخوانید

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

021-58201

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن