درمان ریزش مو

 ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که فارغ از سن و سال طیف وسیعی از افراد گوناگون را در سنین مختلف درگیر خود کرده است.

 مو یکی از ارکان اصلی زیبایی افراد به شمار می‌رود و به همین دلیل افراد تلاش می‌کنند تا همیشه موهای پرپشت، زیبا و سالمی داشته باشند تا زیبایی خود را دوچندان کنند.

 به خاطر همین اهمیت بسیار زیادی که موهای سالم و زیبا دارند، مراکز بسیار زیاد و متنوعی برای زیباسازی موها به وجود آمده‌اند.

 مشکل ریزش مو باعث شده تا افراد نتوانند آنطور که دوست دارند از زیبایی این موهبت خدادادی خود بهره ببرند.

 مهم نیست در چه سنی باشید، خانم باشید یا آقا و چقدر ریزش مو شما زیاد یا کم باشد؛ در هرصورت شما نیاز دارید تا برای افزایش اعتماد به نفس و آرامش خود به دنبال راه درمان ریزش موهایتان بروید.

 اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که خودتان یا اطرافیان‌تان با این مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید و به دنبال راه درمان ریزش مو هستید، انتخاب درستی داشته‌اید.

 در ادامه مهم‌ترین علت‌های ریزش مو و همچنین انواع راه‌های درمان ریزش مو را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

درمان ریزش مو

درباره محصول هیرونیک

در این ویدئو با جزئیات بیشتری از محصول هیرونیک آشنا می‌شوید و شما میتوانید با داشتن اطلاعات بیشتری از ویژگی های محصول تصمیم به مصرف مکمل هیرونیک نمایید.

هیرونیک چیست و از چه موادی تشکیل شده

هیرونیک

مصرف مکمل هیرونیک می تواند فولیکول مو شما را تقویت کرده و از آسیب محافظت کند. مکمل هیرونیک بهترین مکمل موجود در بازار برای درمان ریزش مو است زیرا مواد تشکیل دهنده آن در تقویت فولیکول های مو تخصصی است. مکمل های هیرونیک حاوی روی، بیوتین، B5، B6  و کوکوتین هستند. مکمل هیرونیک با فرمول خاص خود تمامی علل ریزش مو را هدف قرار می دهد.

مردم درباره هیرونیک چی میگن

من ریزش مو داشتم حدود ۳ هفته است که دارم هیرونیک رو مصرف میکنم احساس میکنم ریزش موهام خیلی کم شده دوبسته ی بعدی رو هم سفارش دادم
پروفایل
مهرنوش فخار
5/5
هیرونیک جلوی ریزش موی خیلی شدید منو گرفته و خیلی کم شده امیدوارم تا پایان دوره ی مصرفم ریزش موهام کاملا قطع بشه
پروفایل
باران
5/5
سه ماه هیرونیک رو مصرف کردم خیلی راضی بودم و برای همسرم هم تهیه کردم به همه اطرافیان هم پیشنهاد دادم
پروفایل
پری
5/5

همین حالا خرید کنید

خرید مکمل هیرونیک از داروخانه های معتبر با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا

مهم‌ترین علل ریزش مو

ریزش مو علت‌های گوناگونی دارد اما برخی از بیشترین علل ریزش مو که طیف وسیعی از افراد را به خود دچار کرده عبارتند از:

  • ژنتیک
  • بیماری
  • تغذیه
  • خواب
  • استفاده از رنگ مو
  • شرایط آب و هوایی

ریزش مو هورمونی، ریزش مو به علت مصرف داروهای خاص، ریزش مو به علت آسیب‌های جسمی مانند تصادف، ریزش مو به علت تغذیه نامناسب و ریزش مو به علت استرس و اضطراب و علل روحی هم دلایل دیگر ریزش مو می‌تواند باشد.

 موارد نام برده شده مهمترین و شایع‌ترین علت‌های ریزش مو در خانم‌ها و آقایان به شمار می‌روند که هرکدام از این علت‌های نام برده شده راه و روش درمان مخصوص به خودشان را دارند.

 برای تشخیص اینکه ریزش موی شما به چه علتی است و راه درمان آن چیست، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا هم علت ریزش مو شما مشخص شود و هم بهترین راه درمان ریزش مو به شما گفته شود.

مهمترین علت ریزش مو

درمان ریزش مو خانگی

گاهی اوقات افراد نیاز دارند تا به سریع‌ترین شکل ممکن ریزش مو خود را درمان کنند. در ادامه برخی از روش‌هایی که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 از معجزه آب پیاز غافل نشوید

شاید استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو روشی بیهوده و یا حتی مسخره به نظر بیاید اما جالب است بدانید آب پیاز به تنهایی و بدون این که لازم باشد با هیچ گیاه یا روغن دیگری ترکیب شوند می‌‌تواند به درمان ریزش مو شما در مدت زمان بسیار کوتاهی کمک بسیار زیادی بکند.

 برای استفاده از فواید آب پیاز برای مو، تنها کافی است یک یا چندین پیاز را برش زده و با استفاده از میکسر یا مخلوط کن آن را کاملا میکس کنید پس از آن با عبور دادن محلول به دست آمده از صافی آب پیاز را را جدا کرده و ریشه و ساقی موهای خود را را با آن ماساژ دهید.

 پس از این که موهای خود را با آب پیاز ماساژ دادید به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید آب پیاز بر روی موهای شما باقی بماند و پس از آن می‌توانید موهای خود را به آهستگی و با استفاده از آب ولرم شستشو نمایید.

 توجه داشته باشید که استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش موها هفته‌ای یک بار توصیه شده است اما این روش را حداقل به مدت یک  ماه به صورت مداوم انجام دهید.

 روغن جوجوبا ودرمان ریزش مو

یکی از روش‌هایی که می‌تواند بسیار سریع باعث درمان ریزش مو شما شود، استفاده از روغن جوجوبا است.

 در این روش شما تنها به یک روغن جوجوبای اصل نیاز دارید. این روغن را روی موها خود ماساژ داده و پس از مدت نیم ساعت با یک شامپوی ضد ریزش مو مناسب شست‌وشو دهید تا اثر آن را مشاهده کنید.

شنبلیله راه درمان ارزان ریزش مو

گیاه و یا تخم شنبلیله یکی از معجزه‌آسا ترین روش‌های درمان ریزش مو به شمار می‌رود. شما می‌توانید گیاه و یا تخم شنبلیله را بجوشانید و دم‌کرده آن را بر روی موهای خود اسپری کنید.

همچنین می‌توانید تخم شنبلیله را در آب قرار دهید و بعد از گذشت چندین ساعت آسیاب کنید تا به شکل خمیری در بیاید و ماده خمیری را به موهای خود بمالید.

 اجازه دهید ۴۰ دقیقه این محلول بر روی سر شما باقی بماند و سپس موهای خود را بشویید. یک ماه استفاده هر روزه از این روش می‌تواند ریزش موی شما را به راحتی درمان کند.

درمان ریزش مو و رزماری

استفاده از گیاه رزماری

گیاه رزماری یکی از گیاهانی است که استفاده از آن برای درمان ریزش مو از زمان های قدیم مرسوم و مورد استفاده افراد بوده است.

 این ماده خواص فوق‌العاده‌ای مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل با تاثیرات مثبتی که بر بافت عصبی می‌گذارد، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ریزش موهای شما را درمان کند.

برای استفاده از این گیاه می‌توانید از روغن رزماری یا گیاه آن استفاده کنید. استفاده از این گیاه گردش خون در پوست سر شما را افزایش می‌دهد و همچنین به فولیکول‌های موی شما مواد مغذی و مناسب را می‌رساند و به همین دلیل می‌تواند به‌راحتی ریزش مو شما را درمان کند.

برای آشنایی کامل با انواع بهترین روش های درمان خانگی ریزش مو، کلیک کنید.

درمان سریع ریزش مو

یکی از روش هایی که به درمان سریع ریزش مو کمک می کند و باعث قطع ریزش مو می شود، مزوتراپی مو است.

مزوتراپی مو یک روش درمانی غیرجراحی است که شامل تزریق یک محلول غنی از مواد مغذی به پوست سر است.

این محلول حاوی ترکیبی از ویتامین ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که برای رشد مو ضروری هستند.

این مواد مغذی به تحریک فولیکول های مو و بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند که باعث رشد مو می شوند.

مزوتراپی برای درمان سریع ریزش مو با تزریق یک محلول غنی از مواد مغذی به پوست سر با استفاده از یک سوزن تخصصی عمل می کند. محلول به مزودرم که لایه میانی پوست است تزریق می شود.

این روش درمان ریزش مو همچنین تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند که به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

درخواست مشاوره

برای در یافت مشاوره تخصصی، درخواست خود را به صورت کامل به همراه مشخصات وارد کنید تا کارشناسان نیکان فارمد مهر پس از بررسی درخواست با شما تماس حاصل نمایند. همچنین شما میتوانید با شماره گیری صدای مشاور از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

021-58201000

درمان ریزش مو در مردان

 ریزش مو و طاسی سر در آقایان به میزان زیادی دیده می‌شود اما ریزش مو در مردهای جوان صورت زیبایی ندارد و بیشتر این افراد به دنبال روشی برای درمان ریزش موهای خود هستند.

 از جمله روش هایی که می‌تواند به درمان ریزش مو در مردان منجر شود، می‌توان به اصلاح تغذیه و داشتن رژیم مناسب، عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی، سیگار و قلیان، کاهش استرس و اضطراب و مراقبت مناسب از مو اشاره کرد.

 معمولاً با رعایت این موارد ریزش موی مردهای جوان تا حد زیادی درمان می‌شود؛ اما اگر با استفاده از این روش‌ها درمان و یا نتیجه مثبتی حاصل نشد می‌توانید از روش‌های دیگر مانند مزوتراپی مو یا کاشت مو نیز استفاده نمایید.

 کاشت مو یکی از بهترین روش‌های درمان ریزش مو برای مردها به شمار می‌رود. با استفاده از این روش یکبار برای همیشه با ریزش موهای خود خداحافظی خواهید کرد.

درمان ریزش مو در زنان

 خانم‌ها در دوران مختلفی مانند: قاعدگی، یائسگی و بارداری ریزش مو شدیدی را تجربه می‌کنند. علاوه بر آن عوامل دیگری هم وجود دارند که باعث نازک شدن و یا ریزش شدید مو برای خانم‌ها می‌شوند. برخی روش‌هایی که برای درمان ریزش مو در زنان وجود دارد عبارتند از:

استفاده از محلول‌ها

محلول‌هایی مانند محلول ماینوکسیدیل کمک زیادی به بهبود و درمان ریزش مو می‌کند. این محلول یک محلول موضعی است که با استفاده از آن جلوی ریزش موها گرفته شده و همچنین موهای از دست رفته جبران می‌شود.

 البته نکته‌ای که در رابطه با استفاده از این محل وجود دارند این است که استفاده از محلول ماینوکسیدیل تا زمانی نتیجه بخش خواهد بود که استفاده شود و در صورت قطع استفاده ریزش موها به همان شدت قبلی باز خواهد گشت.

 استفاده از داروهای تقویتی و مکمل‌ها

 گاهی اوقات درمان ریزش مو شدید خانم‌ها تنها با استفاده از داروهای تقویتی و مکمل‌ها میسر می‌شود و باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

 بنابراین با مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از داروهای متناسب می‌توانید تا حد زیادی به درمان ریزش موی خود امیدوار باشید.

درمان ریزش مو سکه ای

رایج ترین شکل درمان ریزش مو سکه ای ، کورتیکواستروئیدها و استفاده از داروهای ضد التهابی قوی است که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند. سایر داروهایی که بر رشد مو یا سیستم ایمنی تأثیر می گذارند عبارتند از ماینوکسیدیل، آنترالین و…، در حالی که برخی از آنها می توانند به رشد مو کمک کنند، اما از ایجاد لکه های طاسی جدید جلوگیری نمی کنند.

تزریق کورتیکواستروئید می تواند یک درمان موثر برای بزرگسالان باشد. متخصص پوست برای درمان ریزش مو کورتیکواستروئیدها را تجویز می کند. هر 4 تا 6 هفته به چندین واکسن نیاز خواهید داشت.

اگر دارو موثر باشد، بیماران معمولاً در عرض 3 ماه از اولین تزریق متوجه رشد مجدد مو می شوند.

تزریق کورتیکواستروئید یک درمان بسیار موثر برای افرادی است که مبتلا به ریزش مو در مناطق خاصی هستند.

در مطالعه ای بر روی 127 بیمار مبتلا به ریزش مو سکه ای، بیش از 80 درصد از بیماران تحت درمان با این تزریق ها، مشاهده کردند حداقل نیمی از موها در عرض 12 هفته رشد کردند.

به دلیل درد ناشی از این تزریق، این درمان معمولا فقط برای بزرگسالان انجام می شود.

درمان ریزش مو ارثی

ریزش موی ارثی یکی از شایع ترین علل ریزش مو است، بیشتر مردان و زنان را مبتلا می کند و به نظر می رسد با افزایش سن به تدریج بدتر می شود.

ریزش موی ارثی که به عنوان طاسی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می شود، یک بیماری ژنتیکی است که مدت زمان رشد فعال مو را کاهش می دهد.

موها در شقیقه ها و خط مو شروع به عقب رفتن می کنند و تاج شروع به نازک شدن می کند. در نهایت یک پوست سر کاملاً طاس ایجاد می کند.

ممکن است ژن ریزش مو را در هر دو طرف خانواده خود به ارث ببرید. اگر از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستید، احتمالاً به هورمون DHT حساس هستید.

DHT باعث کوتاه شدن چرخه مو می شود، بنابراین زمان کمتری را در مرحله رشد فعال قبل از ریزش می گذراند.

موهایی که جایگزین موهای ریخته شده می‌شوند کوتاه تر و ظریف تر هستند، تا اینکه در نهایت فولیکول کاملاً از بین می رود. ساختار موی باقی مانده ممکن است نازک تر شود. حتی ممکن است متوجه ریزش موی قابل توجهی نشوید. این فرآیند کوچک سازی نامیده می شود.

هیچ روش قطعی برای درمان ریزش مو ارثی وجود ندارد، زیرا قبلاً در ژنتیک شما کدگذاری شده است و هیچ راهی برای تغییر آن وجود ندارد.

خبر خوب این است که راه های زیادی برای مدیریت و مبارزه با این ریزش مو که توسط ژن های شما ایجاد می شود، وجود دارد. برای آشنایی با این راهکارها به مقاله ریزش مو ارثی مراجعه کنید.

جلوگیری از ریزش مو

موهای پر و سالم برای ظاهر و اعتماد به نفس افراد مهم است. اگر شروع به نازک شدن یا ریزش کند، باعث ناراحتی می شود.

 شما نمی توانید از انواع ریزش مو جلوگیری کنید، اما می توانید برای حفظ سلامت موهای خود و کاهش ریزش آن اقداماتی انجام دهید.

بهترین راه برای کاهش یا توقف ریزش مو، رسیدگی به علت زمینه‌ای آن مانند زایمان، جراحی یا استرس‌های دیگر است. اگر نمونه هایی از این دست هستند در برخی موارد ریزش موها موقتی است (تلوژن افلوویوم)، اما در موارد دیگر دلیل پیچیده تر است.

برای جلوگیری از ریزش مو، موارد زیر را رعایت کنید:

1.با موهای خود ملایم باشید. هنگام  شانه زدن به خصوص زمانی که موها خیس هستند، از گیره استفاده کنید و از کشیدن خودداری کنید.

2.از ابزارهای حالت دهنده مو با حرارت بالا استفاده نکنید. استفاده از گرما برای حالت دادن به موهایتان می تواند فولیکول های شما را کم آب کند و باعث آسیب پذیری آنها شود. سشوار و اتوهای فر کننده می توانند به مرور زمان با افزایش رطوبت در ساقه مو به موهای شما آسیب بزنند.

3.از مدل موهایی که موها را محکم می کشد خودداری کنید.

4.از موهای خود در برابر نور خورشید و سایر منابع اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

5.از پزشک خود در مورد داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و ممکن است باعث ریزش مو شوند سوال کنید.

6.سیگار نکشید؛ برخی از مطالعات ارتباط بین سیگار کشیدن و طاسی را درمردان نشان می دهد.

7.رژیم غذایی سالمی که حاوی کالری، پروتئین و آهن کافی است داشته باشید.

8.راه کارهایی برای مقابله با استرس پیدا کنید.

9.بیماری تیروئید یا سایر شرایط پزشکی که می تواند منجر به ریزش مو شود را مدیریت کنید.

10.اگر شیمی درمانی می کنید، از پزشک خود در مورد کلاه خنک کننده سوال کنید. این کلاه می تواند خطر ریزش مو را در طول شیمی درمانی کاهش دهد.

قطع فوری ریزش مو

یکی از بهترین روش ها برای قطع فوری ریزش مو را می توان پیروی از رژیم غذایی مناسب مملو از پروتئین ها و اسیدهای آمینه دانست. علاوه بر پروتئین ها، ویتامین ها نیز به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند.

ویتامین ها و مواد معدنی مانند سلنیوم، روی، آهن، ویتامین A، B، C، D و E که می توان تمامی آن ها را در مکمل های مولتی ویتامین مخصوص قطع فوری ریزش مو یافت،  در قطع ریزش مو موثر هستند.

شامپو و نرم کننده ای که جهت شستشو مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند تأثیرگذار باشد. کافئین موجود در فرمولاسیون شامپوها و نرم کننده ها، تحریک کننده فولیکول های مو بوده و از ریزش مو جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در شامپو نیز موثر بوده و علاوه بر قطع ریزش مو، سلامت پوست سر را بهبود خواهد داد.

کاشت مو

کاشت مو

 کاشت مو یکی دیگر از روش‌های درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان می‌باشد. چنانچه ریزش مو شما به حد بی‌نهایتی رسید و برخی از مناطق سر شما کاملاً دچار ریزش شده و قابلیت کاشت مو داشته باشد، می‌توانید از این روش  برای درمان ریزش مو خود استفاده کنید.

 استفاده از مکمل تخصصی مو

 همانطور که بالاتر گفته شد استفاده از مکمل‌ها تخصصی مو یکی از روش‌های درمان ریزش مو است که برای تعداد زیادی از افراد نتیجه مثبتی داشته است. البته دقت کنید که استفاده از انواع قرص برای ریزش مو، باید تحت نظر پزشک باشد.

 استفاده از روغن‌های گیاهی

برخی روغن‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند به کاهش ریزش مو و درمان آن کمک کنند. روغن‌هایی مانند: روغن کرچک، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام.

با استفاده از این روغن‌ها و ماساژ دادن روزانه آن‌ها روی کف سر به مدت حداقل دو ماه می‌توانید نتایج مثبتی را در خصوص درمان ریزش مو شاهد باشید.

 استفاده از مواد غذایی مفید

 استفاده از پروتئین‌ها، سبوس برنج، جوانه گندم  وجوانه ماش و ویتامین‌ها می‌تواند تا حد زیادی در درمان ریزش مو به شما کمک کند. پس حتماً از این موارد در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

بهترین تجربه در درمان ریزش مو

 همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم ریزش مو، علت‌های بسیار گوناگون و مختلفی دارد و در نتیجه درمان ریزش مو برای هرکس منحصربه‌فرد بوده و متفاوت از دیگران است.

 بنابراین نمی‌توان یک نسخه مشترک را برای تعداد زیادی از افراد استفاده کرد. اما در ادامه برخی از روش‌ها و تجربه‌های درمان ریزش مو که برای جمع کثیری از افراد اثربخش بوده را با شما با اشتراک خواهیم گذاشت.

مکمل هیرونیک

برای شناخت بیشتر محصول و مشاهده جزئیات آن میتوانید از لینک زیر به صفحه محصول هیرونیک منتقل شوید.

سوالات متداول

هرکدام از درمان‌های مربوط به ریزش مو اگر توسط پزشک تشخیص داده شده و به صورت کامل انجام شود مؤثر خواهد بود.

 ریزش مو تا یک حدی برای تمام افراد چه خانوم و چه آقا طبیعی است. همه افراد روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد از تار موهای خود را از دست می‌دهند و این مقدار کاملاً طبیعی است.

 اگر ریزش شما در این محدوده است نیازی به درمان ندارید اما اگر ریزش موهای شما  بسیار بیشتر از این اندازه بودند و یا به علت های خاص و به صورت ناگهانی دچار ریزش شدید مو شده‌اید به زمان آن فرا رسیده که برای زمان ریزش مو خود اقدام کنید.

بیشتر راه‌های درمان ریزش مو نظیر استفاده از قرص‌ها (با تجویز پزشک) یا استفاده از روغن‌های گیاهی و... بی‌خطر هستند. تنها روش کاشت مو است که کمی پرخطر بوده و ریسک‌ بیشتری دارد.

منتخب مقالات ریزش مو

بهترین مقالات با موضوع ریزش مو را در اینجا بخوانید

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ریزش مو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

021-58201

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن